XXVII Certamen Nacional de Artes Pláticas ‘Art Nalón’ – Concurso

El Ayuntamiento de Langreo, en colaboración con el Instituto Asturiano de la Juventud del Principado de Asturias, convoca el XXVII Certamen Nacional de Artes Plásticas Art Nalón con el doble objetivo de fomentar la creación artística de los jóvenes, y en concreto en sus modalidades de pintura, escultura, dibujo y grabado, y de servir de escaparate de esa producción.

Podrán concurrir a esta convocatoria todos/as los/as jóvenes nacidos o residentes en España, que no hayan cumplido 36 años a 1 de enero de 2019 y que no hayan resultado premiados en anteriores convocatorias.

Langreo city council, in cooperation with Asturian Youth Institute of the Principado de Asturias calls the XXVII Contest of Plastic Arts Art Nalón. This event has a twin purpose: on one side, encouraging youth artistic creation, especially, in painting, sculpture, drawing and print modes and, on the other, serving as a gallery for that production.

All young people born or residents in Spain under 36 years old on 1st January 2019 and unawarded in previous calls may participate in the constest.